Знаєте чому Британські закони відрізняються якістю, яка дозволяє ефективно працювати і бізнесу, і Державній системі загалом?
Чому там немає тисяч законопроєктів, які чекають своєї черги на переробку на макулатуру?
Чому «замовні» закони на користь окремих «ділків» неможливі у принципі?
Вся справа не тільки в культурі та типі судової системи, а й у чітких зрозумілих процедурах, судіть самі:
Закони у Великій Британії пишуть досвідчені адвокати та юрисконсульти зі Спеціального Юридичного відділу Парламенту Великої Британії (Office of the Parliamentary Counsel), а не парламентарії.
Щоб редагувати та писати закони, потрібно мати високу кваліфікацію, вважають вони.
*сотні правок в українських законопроєктах показують їхню «якість»
Основною функцією Юридичного відділу є не нормотворча техніка (як у нас), а суворий інтелектуальний аналіз отриманих від замовника (парламентарію) політичних ідей.
Закон повинен витримати бурхливі дебати у Парламенті (у суперечці народжується істина)!
*Як можна проводити дебати за законом, який вранці внесено, ніким не вивчено детально і вдень голосується?)
Основні вимоги до законів у Британії:
Ясність – закон має бути настільки простим для читача, наскільки це можливо, щоб зрозуміти про що йдеться.
Ефективність – закон повинен здійснювати ті завдання для яких призначений.
Послідовність – в основному в термінології та стандартних положеннях у різних актах.
Лаконічність.
Якщо Ви читали українські закони, дайте відповідь, на скільки вони відповідають зазначеним принципам?)
А потім ми дивуємося, чому з такими законами не можемо мати справедливе правосуддя.
Отже, реформування роботи Парламенту із законотворчості – не менш важливе завдання, ніж справедливе правосуддя.